Pages

26 Haziran 2015 Cuma

Change.Org Çalışma Mantığı! (İmza Kampanyası Başlatma Dersi-1)

Son yazımda yeni bir imza kampanyasından bahsedip desteklerinizi beklemiştim. Şu an 124.000 imza toplanan bu kampanya hala destek bekliyor.

Şimdi bu yazıyı yazdıktan sonra hemen imza kampanyasının başladığı site olan Change.Org hakkında bir rehber yapmak istedim. Bu rehberde imza kampanyası başlatıp geliştirmeyi anlatacağım.

Bu yazıda sitenin çalışma mantığını anlatacağım.












İmza kampanyası'nı başlatan kişinin adı: x, imza atanın adı da: y olsun.

X kişisi, kampanyayı hazırlarken bir dilekçe yazıyor ve bu kampanyanın muhattabının iletişim e-posta adresini yazıyor. Bu adresin adı da Z olsun. X kişisi imza kampanyası başlatıyor. Tek bir imzası var, o da kendi. Bu kampanyayı Donanımhaber'de, Wmaraci gibi sitelerde paylaşıyor. Y'ler de bunu görüp tıklıyor. Y'ler bunu yaparken adını soyadını ve e-posta adresini yazıyor. Change.Org her imzada Z adresine mail gönderiyor. 

Mail şu şekilde;
 _|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||_
Dilekçenin Sahibi: 
Y kişisinin adı
Y kişisinin e-posta adresi

KAMPANYAYI BAŞLATANIN OLUŞTURDUĞU DİLEKÇE

Gereğinin yapılmasını arz ederim.
_|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||_


Diyelim 10.000 imza topladınız. Kampanyanın iletişim adresine bakan kişiler 10.000 e-postayı görmezden gelip çöpe atamaz değil mi. Ama bazı büyük markalar atıyor. Bunların dikkate alması için 200.000 imza bile gerekebilir. Mesela son yazıdaki AKK'ye hayır kampanyasının muhatabı Türk Telekom'du. Sayfayı yeniledikçe imza sayısı artıyor bu yüzden her saniye güncelleyemem. İlk paragrafta 124.000 dediğim imza sayısı bu yazıyı yazınca 124.266 olmuş.

Kampanyaları oluşturmak ve nasıl büyüteceğinizi öğrenmek için sonraki yazılarımı bekleyin..

0 yorum:

Yorum Gönder